Region

Reperowanie relacji

Siedlce Sob. 18.09.2021 16:36:42
18
wrz 2021

Było wyjątkowe nie tylko ze względu na okrągły numer. Odbyło się po epidemicznej przerwie i w obliczu całej masy wygenerowanych tą przerwą problemów. XXX Siedleckie Forum Nauczycieli Rodziców i Wychowawców odbyło się w sobotę (18 września) w Katolickiej Szkole Podstawowej.

Półtora roku zdalnej nauki poczyniło społeczne spustoszenia. Statystyki depresji, okaleczeń, a nawet samobójstw dzieci i młodzieży skoczyły w ostatnich kilkunastu miesiącach w górę. Zaległości programowe wydają się najmniejszym problemem wobec częstego załamania poczucia własnej wartości, lęków i zaburzonych relacji. Jak się za to zabrać w szkole? – Jak najczęściej zajmować się tym, co u dzieci słychać, a nie tym, czego będziemy od nich wymagać. Najpierw emocje, przeżycia i wsparcie. Potem będzie można pracować nad materiałem – powiedział Radiu Podlasie Michał Zawadka, ekspert od komunikacji i rozwoju osobistego. W swojej prelekcji stawiał i rozwijał prowokacyjne na pierwszy rzut oka tezy. Między innymi: jak łatwo można zabić w młodym człowieku naturalną ciekawość świata i że nagroda bywa równie szkodliwa jak kara: – Kiedy widzisz problem, to zajmij się nie problemem, a dzieckiem w problemie. Inaczej dziecko cię do swojego świata nie wpuści, nie zaufa, będzie tylko stwarzać pozory, że u niego wszystko w porządku.

Ojciec Tomasz Maniura mówił o tym, jak zastrachani indywidualiści nabierają wiary w siebie, zaradności i odpowiedzialności za innych na organizowanych przez oblatów dalekich rowerowych wyprawach.

Anna Staręga z Akademii Kreatywności doradzała, jak zwiększyć skuteczność uczenia się. W przyswajaniu wiedzy można sobie pomóc, a wtedy nie będzie to proces tak męczący, stresujący i czasochłonny jak często bywa teraz.

Wybrane wątki Forum przedstawimy na antenie Katolickiego Radia Podlasie na początku przyszłego tygodnia.













Nasz reporter jest do państwa dyspozycji:
Adam Białczak
+48.500187558

0 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.